söndag 11 december 2016

Sara & Niklas bröllop i Vallda!



När jag träffade Sara och Niklas en kväll några dagar innan bröllopet mötte jag upp dom vid Niklas föräldrahem och vi tog oss tillsammans till en kohage lite längre upp i skogen bakom gården.
 Allt var sådär lantligt med kor i hagarna, en liten markväg för att ta sig dit och det sista man förväntade sig att finna uppe i skogen var nog just en dekorerad bröllopsplats.

Min första tanke var såklart att jösses vad fint!
Niklas hade tillverkat allt från ett snickrat litet utedass till speciellt handgjort staket bakom vigselplatsen. Många timmars hantverk nedlagt där.
Och Sara hade skapat ett helt magiskt festtält med hjälp av många många meter tyll och personliga dekorationer.

Min andra tanke var att vad i hela världen gör vi om det regnar...
Alltså, självklart hade vi en plan även för detta när dagen väl kom, men jag menar, så mycket arbete och känsla som lagts ner på denna festplats så ville man verkligen inte arbeta efter en väl så god B-plan. Och stort tält fanns ju så det hade löst sig.
Men ändå, detta var ett bröllop jag verkligen inte ville göra några kompromisser med.

Och vi hade sån tur att det blev en superfin dag där mitt i kohagen och inga B-planer behövde i detta fall användas! Ett bröllop med personlig prägling in i minsta detalj.


And so the adventure begins, 

S A R A & N I K L A S