måndag 21 juli 2014

Jag älskar sommaren...



....jag älskar värmen och jag älskar ljuset. Speciellt kvällsljuset, som bilderna på de rosa rallarrosorna är tagna i. När vi var på väg hem från Astrid Lindgrens värld, sådär mellan kl 20-21.30, så lyste det rosa i vartendaste dike. 
Och jag höll på att bli tokig eftersom jag fick en bild framför mig av hur det skulle vara fint att ställa Zeb bland dem och fota honom i det helt underbara kvällsmotljuset men eftersom gossen sov så gott därbak i bilden begrep ju tom jag att jag inte kunde väcka honom för detta... 
Men några dagar efter att vi kommit hem besökte vi Nolhagaparken i Alingsås och på vägen hem därifrån stannade vi till vid vägkanten och fotade i rallarrosorna.

Och bilderna på den rosa rudbeckian och påfågelögat är tagna i Botaniska trädgården i Göteborg där vi var med vänner på picknick förra veckan.
Just påfågelöga, är en av de allra finaste fjärilarna jag vet!

(Om ni inte redan sett det så finns Charlotte Wångstedt Foto nu även på Facebook. In och gilla på https://www.facebook.com/charlottewangstedtfoto
 och dela ännu hellre ;-)