söndag 19 januari 2014

Sommarbilder!


Jag har redigerat några bilder som vi (jag och min mamma) tog i augusti men som inte blivit av att jag gjort klart innan. Jag hade länge gått och haft en idé om att fota Zeb i ett rapsfält och när det stod i blom, när vi var och hälsade på min mamma och pappa på Varaslätten, så passade vi på. Både min mamma och jag fotade och mamma fotade även mig när jag tog bilder av Zeb i åkrarna. 

Man kan ju bara konstatera att det blir en hel del tokiga bilder när man kryper inpå ett barn, vilket tydligt framgår av bilderna att jag gör. När det dessutom gäller ett barn som under hela sin uppväxt haft en kamera framför näsan blir det nog lite extra mycket galna miner och poser. Det brukar alltid vid mina fotograferingar finnas gott om tokbilder eftersom det är i det som jag kallar "mellanrummet" mellan dessa tokiga spexbilder som de finaste bilderna blir till. 

Tillfället när någon tror att man inte fotar dom. 
Och de "knäpper av" istället för "på". 
Det är då det händer.

 (Foto: Annika Wångstedt)




  (Foto: Annika Wångstedt)