torsdag 11 oktober 2012

En fin oktobertorsdag och influensa...


I veckan har jag känt mig hängig med ont i halsen och igår kväll slog det till ordentligt med feber. 
Så fredagen får spenderas hemma i soffan, trist men jag behöver inte känna mig sysslolös för jag har en hel del bilder att redigera...

Igår på eftermiddagen åkte vi upp till skogen för att plocka svamp och bara gå omkring lite i det fina höstvädret och jag passade också på att fota lite. Några av bilderna tog jag vid älven i Kungälv på förmiddagen också, t ex de på blodlönnen och de överblommade Rudbeckiorna.

Dessa färger som är just nu, de tar liksom nästan andan ur en på något vis...
Sådana här dagar vill man inte sitta inne. Med feber. 
Men jag hoppas att det lättar till helgen så att vi kan vara ute i det fina höstljuset då.













Vi lyssnade efter vildvittror och i ett hål vid en stubbe hittade Zeb en kaka med en lapp som det stod -Ät mig på ;-)









Och så hittade vi lite trattkantareller i skogen också som vi stekte och hade på mackor på kvällen.
En riktigt fin oktobertorsdag blev det. Bortsett från febern då...